Witajcie ! Już piątek! Hura!
Cieszę się z Wami, bo będziecie mogli odpocząć od lekcji, tym bardziej, że na dworze tak pięknie. Mam nadzieję, ze sporo czasu spędzicie na świeżym powietrzu.Pamiętajcie o mojej prośbie czyli zdjęciu z kwitnącym drzewkiem, krzewem czy co tam spotkacie na spacerze + maseczka ochronna ,o której musimy pamiętać chociaż ciężko się w niej spaceruje.
Oczywiście to zadanie jest dla chętnych.
Edukacja polonistyczna
Otwórzcie podręczniki na str. 94,95 i posłuchajcie opowiadania( czyta rodzic).Następnie odpowiedzcie ustnie na 1,2,3 pytanie str. 95
Teraz w kartach ćwiczeń str.86 ( ćw.1) przeczytajcie tytuły dotyczące pracy w ogrodzie i pamiętając opowiadanie ponumerujcie ustalając ich kolejność.Dalej wykonajcie rysunek zgodnie z poleceniem.
Z opowiadania dowiedzieliście się co posadzili Pettson i Findus ( przypomnijcie co?) .
To teraz odszyfrujcie wyrazy z ćw. 2/86, a dowiecie się co można posadzić, albo posiać.
W zeszytach do środowiska( przyrody) zapiszcie( Lekcja, data)
Prace w ogrodzie
1. Kopanie ziemi.
2.Grabienie.
3.Sianie,sadzenie.
4.Pielęgnowanie (podlewanie, wyrywanie chwastów).
5.Zbiór plonów.
Pod zapisem narysujcie dowolne 2 grządki ,a na nich np. szczypiorek, rzodkiewka lub coś co lubicie, a można wyhodować na działce, w ogródku.
Zajrzyjcie do ćwiczeń- ćw.5/87 i skreślcie te przedmioty, które nie przydadzą się w pracy w ogródku.
Nazwijcie narzędzia.
#############################################################################
Przerwa np. na chrupnięcie jakiegoś owocu lub warzywa.
###############################################################################
Już wcześniej, gdy czytaliśmy różne teksty zwracaliśmy uwagę na to, że największa ilość zdań zakończona jest kropką, inna część znakiem zapytania, a jeszcze inna wykrzyknikiem.
W ćwiczeniach na str.87 w górnym prawym rogu jest żółta karteczka, a na niej rodzaje zdań.Przeczytajcie te informacje i wykonajcie ćw.3, 4/87.Nie przepisujcie zdań z ćw. 4 do zeszytu, zamiast tego otwórzcie czytankę na str.92 i tam samodzielnie wyszukajcie wszystkie rodzaje zdań
i po jednym przepiszcie do zeszytu w linie( Lekcja,data)
Edukacja matematyczna
W podręcznikach na str.46 wykonajcie obliczenia ( zad.2,3,4) korzystając z rysunków i podajcie ustnie wyniki.
W kartach ćwiczeń str.41 obliczcie działania zgodnie z poleceniem ( ćw.1).
Zad.2,3,4 polegają na obliczeniu temperatury. Pamiętajcie, że przy obliczeniach obok liczb ma się pojawić ,,stopnie Celsjusza "w skrócie.
Zad. 5,6 to obliczenia pieniężne - tutaj przy liczbach mają pojawić się skróty zł.
Wykonajcie te zadania.
Edukacja muzyczna
Proszę sobie przypomnieć piosenkę ,, Wiosna w błękitnej sukience". Refren zapamiętaliście, pora na pierwszą zwrotkę. Zaśpiewajcie razem z podkładem.
https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE
Teraz posłuchacie muzyki, która opowiada o wiośnie za pomocą instrumentów. Utwór ten zna wielu ludzi na całym świecie, a napisał go Antonio Vivaldi.Posłuchajcie i popatrzcie na zdjęcia wiosny.
Waszym zadaniem będzie w zeszycie do muzyki napisać : ,, Wiosna" Antonio Vivaldi
i narysować wiosnę w naszym mieście, parku.
***************************************************************************
Miłego odpoczynku. Do poniedziałku.
**************************************************************************
Otrzymałam link od dyrekcji z ankietą dla uczniów . Proszę zapoznać się z zawartością. Dziękuję.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSea6INIeNo-VNJjr42-tERyMBMd0RUu_l_eChdJKY6ADZOl1Q/viewform?usp=sf_link
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz