Klasa 1 c

wtorek, 28 kwietnia 2020

Zadania na środę,29 kwietnia


Dzień dobry! Mamy środę.

Czego się dzisiaj nauczycie?Poznacie kolejny dwuznak,będziecie dodawać, wykonacie ciekawą pracę plastyczną i...


Edukacja polonistyczna


Dzisiaj dowiecie się czy można zobaczyć dźwięk bo , że go słyszymy to nie trzeba nikogo o tym przekonywać.Obejrzyjcie:



Teraz otwórzcie karty ćwiczeń na str.94 i popatrzcie na model wyrazu dźwięk. 

Wypowiedzcie cały wyraz, przegłoskujcie go, podzielcie na sylaby.

Przyjrzyjcie się jak wyglądają drukowane i pisane dwuznaki Dź, dź.

Dź to dwuznak składający się z dwóch liter, ale będący jedną głoską. 

Dź to spółgłoska w modelu wyrazu zastępuje ją niebieskie okienko.

Teraz podajcie nazwy rysunków ( ćw.1/94). Pokolorujcie te , które w nazwie mają dź, a potem narysujcie pod nimi tyle kresek, ile sylab ma nazwa.

Zgodnie z poleceniem wykonajcie ćw.2/94

Czas na pisanie - ćw.4/95

W podręczniku na str.104 przeczytajcie zamieszczony tam tekst ( lub posłuchajcie jak czytają dorośli).Podajcie ustnie odpowiedzi na pytania:

1.Z jakiego powodu Zenek wciągnął na maszt flagę Polski?
2.Kto zagrał na trąbce?
3.Jak nazywa się hymn Polski?
4.Jak się zachowujemy podczas słuchania i śpiewania hymnu?

Teraz ułożycie zdania z rozsypanki wyrazowej ćw.5/95 ( KĆP).

Do zeszytu przepiszecie frag tekstu z podręcznika str.104 ( drugi myślnik - Nasz hymn....
do końca ( 4 zdania). Po przepisaniu można narysować flagę Polski.

#####################################################################
Przerwa....
#####################################################################


Edukacja matematyczna

W podręczniku na str.50 obliczcie w pamięci wyniki zad.1,3 w  razie potrzeby skorzystajcie z liczmanów.

Teraz przeczytajcie zad.1/45 ( karty ćwiczeń -KĆM)

To zadanie składa się z dwóch części ( jedna z półeczką, druga to z zieloną kropką).

Czytamy pierwszą część. 

1)Żółtą  kredką zamalowujemy pytanie, a liczby bierzemy w pętelki.
2)Jeszcze raz czytamy treść. 
3)Mówimy co oznacza każda liczba w zadaniu.
4) Czytamy pytanie.
5) Rysujemy brakujące ciasteczka.
6) Układamy i zapisujemy rozwiązanie ( działanie matematyczne) .
7) Ustnie odpowiadamy na pytanie.

Teraz czytamy dalszą   treść zadania przy zielonej kropce. 

Znowu żółtą kredką zamalowujemy pytanie , a liczbę bierzemy w pętelkę.
Zwróćcie uwagę, że teraz macie tylko jedną liczbę, a musicie napisać obliczenie.
 Skąd weźmiecie kolejną liczbę?
Potrzebna liczba to wynik wcześniejszego obliczenia.
Po zapisaniu działania ustnie odpowiedzcie na pytanie.

Mam nadzieję, że solidnie ,punkt po punkcie wykonaliście to zadanie.

Przed Wami ćw.3/45- wpisujemy wyniki
ćw.2/45 cztery pierwsze działania wykonujemy w zeszycie.


W-F

W ramach ćwiczeń proponuję spacer z rodziną. Długo siedzieliście nad lekcjami, więc świeże powietrze to dobry pomysł.


Edukacja plastyczna

Poprosiłam Was o przygotowanie dwóch dowolnych rolek i pokolorowanie lub oklejenie ich jednym kolorem. Kto tego nie zrobił ma czas do 13.00. dzisiaj na lekcji online wykonamy wspólnie niewielką makietę. 

Przygotujcie jeszcze: klej, nożyczki, kolorowe papiery (wycinanki),kto ma to mazak lub marker
 ( czarny), kartkę z dużego bloku lub sklejone dwie małe, ołówek, mogą być kredki lub farby. 

Spójrzcie do czego potrzebne będą rolki, resztę dowiecie się na lekcji . 


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Do zobaczenia o 13.00

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

cd. W KWIATACH






WIOSNA W MUZYCE





























&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&




18 komentarzy:

  1. Igor Katerwy obecny

    OdpowiedzUsuń
  2. Izabela Bednarska obecna

    OdpowiedzUsuń
  3. Antek Buława obecny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam obecność - Kasia Duszewska.

    OdpowiedzUsuń
  5. Darek Szpanko obecny

    OdpowiedzUsuń