Klasa 1 c

piątek, 8 maja 2020

Zadania na piątek, 8 maja




Witajcie !

 Dzisiaj piątek i dwa dni odpoczynku przed Wami. 
Zanim będziecie mieli wolne to najpierw lekcje.
Dzisiaj ponownie będzie o chmurach, figurach geometrycznych oraz nutki.




Edukacja polonistyczno- przyrodnicza

Otwórzcie podręcznik na str.10 i patrząc do tekstu wiersza ,, Dyzio marzyciel" posłuchajcie:





Teraz spróbujcie samodzielnie przeczytać tekst wiersza i dpowiedzcie ustnie na pytania zawarte w ćw. 1,2/10( podręcznik).

Wyjrzyjcie przez okno i zobaczcie jakie jest dzisiaj niebo. Czy są na nim chmury?
 Jeśli tak poprzyglądajcie im się przezc chwilę i wymyślcie do czego są podobne, z czym Wam się kojarzą?


Osobiście lubię przyglądać się obłokom  w czasie podróży samochodem. 
Umilam sobie w ten sposób czas.

********************************************************************************

Otwórzcie karty ćwiczeń na str.8 i wykonajcie ćw. 1,2.

Odpowiadając na pytania pamiętajcie o wielkiej literze na początku zdania i kropce na końcu. 
Odpowiadamy pełnym zdaniem, a nie jednym wyrazem.

*******************************************************************************


Teraz wysłuchajcie czytanego przez rodzica tekstu ( podręcznik str.11) o tym jak powstają chmury, jakie mają nazwy i co zapowiadają. 



Przed Wami krótki film o tym ,, Co wróżą chmury?". Jeśli zaciekawi Was ten film 
to proponuję, żebyście obejrzeli zaraz po nim ,, Chmura w butelce".




>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Przerwa
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Zaglądając do tekstu napiszcie nazwy chmur ćw.3/9( KĆ), narysujcie kropelkę ,przy tej chmurze z której może spaść deszcz.

Kolejne ćw.4/9 ponumerujcie zdania na podstawie informacji z podręcznika i przeczytajcie zgodnie z numeracją.

W zeszycie do środowiska narysujcie ,, Jak powstają chmury?"( zapiszcie to pytanie pod lekcją i wykonajcie rysunek ).





<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Dla chętnych
 Spacerując w wolne dni zróbcie polowanie na wyjątkową chmurę i ją sfotografujcie.
 Ciekawe kto będzie najlepszym ,,myśliwym"? Ja też spróbuję coś upolować. 
Dobrych łowów!

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Edukacja matematyczno-muzyczna

Ćwiczenia do części matematycznej wykonamy wspólnie na lekcji online o 13.00

Przygotujcie podręczniki i ćwiczenia oraz wytnijcie z ostatniej strony KĆ figury z jednego dowolnego koloru ( są tam figury na czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym tle -
wybieracie jeden kolor) . 



A teraz posłuchajcie i obejrzyjcie ilustrowaną piosenkę o figurach geometrycznych i zapamiętajcie jak najwięcej informacji o figurach ( przesłuchajcie 2 razy)


https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM


Dzisiaj po raz ostatni wrócimy do podręcznika i ćwiczeń nr 3.

Najpierw otwórzcie podręczniki na str.128. Mamy tutaj dwa dźwięki sol i mi zapisane na pięciolini oraz pokazane na cymbałkach ( dzwonkach chromatycznych) gdzie ten dźwięk się znajduje. 
Kto ma taki instrument może spróbować zagrać te dźwięki.

Przypomnę jak jest zbudowana pięciolinia oraz jak wygląda klucz wiolinowy
 ( uczyliśmy się go pisać).




Teraz posłuchajcie dźwięków sol, mi . kto może niech zagra.


https://www.youtube.com/watch?v=u6Da8XJ0UeI


Otwórzcie karty ćwiczeń nr 3 na str. 103 i wykonajcie wszystkie ćwiczenia.

Ta praca będzie  do przesłania.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Odpocznijcie przed spotkaniem o 13.00

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&



LOT   BALONEM


























&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

22 komentarze:

  1. Antoni Królikowski obecny

    OdpowiedzUsuń
  2. Antek Buława obecny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Izabela Bednarska obecna

    OdpowiedzUsuń
  4. Aleksandra Kozieł obecna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Potwierdza obecność - Kasia Duszewska.

    OdpowiedzUsuń
  6. Igor Katerwy obecny

    OdpowiedzUsuń
  7. Darek Szpanko obecny

    OdpowiedzUsuń