Klasa 1 c

poniedziałek, 4 maja 2020

Zadania na wtorek,5 kwietnia


Dzień dobry we wtorek.


Dzisiaj poznacie ostatni dwuznak i cały alfabet mamy gotowy. Od jutra będziecie się go uczyć, lecz zanim do tego dojdziemy posłuchajcie ALFABETU warzywno-owocowego


Kto je alfabet warzywno-owocowy zawsze będzie wesoły
 i zdrowy.

Dodałam od siebie wesoły, bo zdrowe dzieci to wesołe dzieci.
Warzywa i owoce powinny być w naszym jadłospisie, bo zawierają dużo witamin. 
Najwięcej witamin mają te świeże.

Zastanówcie się i powiedzcie co można zrobić z owoców i warzyw?

( np. kompot, obiad, zamrozić, deser, sałatkę......)

Rozwiążcie zagadkę

Może być truskawkowy, czereśniowy, porzeczkowy, śliwkowy.....Można go kupić w sklepie lub poszukać u babci w piwnicy. Zamknięty jest w słoiczku. Świetnie pasuje do naleśników.

                                                                        (Co to?.....)

Wszyscy na pewno znali odpowiedź.



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Edukacja polonistyczna

Nauka pisania i czytania, komplet polskich liter i dwuznaków


Wypowiedzcie cały wyraz,podzielcie na sylaby, głoski.
 Dż to dwuznak: jedna głoska ,dwie litery.
W modelu wyrazu zastąpi go jeden niebieski kartonik, więc jest to.....

W kartach ćwiczeń na str.98 w ćw.1 dopasujcie do modeli wyrazów naklejki( dżokej, dżungla, dżinsy).Pod modelami wyrazów narysujcie fale dzieląc nazwy na sylaby.

Potraficie pisać dwuznak dz, więc możecie już wykonać ćw.3/99 pamiętając o kropce nad z.




*******************************************************************************
Wysłuchacie teraz wiersza Juliana Tuwima ,, Dżoncio". Fragment wiersza macie w ćw. 4/99





Teraz wykonajcie to ćwiczenie zgodnie z poleceniem ( ćw.4/99).

Pora na tekst w podręczniku str.108. Przeczytajcie, podkreślcie wyrazy z dż i ustnie odpowiedzcie na pytania.

1.Jak dzieci odpoczywają?
2. Jaki przysmaki przygotowali?
3.Kto i z jakiego powodu został dżemowym królem?

********************************************************************************

Wypiszcie( z tekstu ) do zeszytu wyrazy z dż wg wzoru ( po 3) 
dż-    .......  
-dż-     ..............
dżdż-    .........              ( tych wyrazów nie ma w tekście, ale może dorośli Wam podpowiedzą, jeśli nie to wystarczą dwa pierwsze).


################################################################################

DLA CHĘTNYCH- w podręczniku na str.119 macie przepis na kolorową sałatkę z nowalijek, może zrobicie ją z rodzicami. Oczywiście możecie zrobić inną np. z samych owoców lub kolorowe kanapki.Jeśli będziecie chcieli podzielić się efektami swojej pracy to chętnie popatrzę. 
Życzę smacznego.

################################################################################


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Edukacja matematyczna

W ramach rozgrzewki matematycznej wykonajcie ćw.1/46( karty ćwiczeń) .
Obliczenia ułatwi Wam oś liczbowa.

Narysujcie strzałki.

Pierwszy przykład:        14-5=               strzałka od 14 do 9


Teraz przeczytajcie wolno 3 zadanie. Ołówkiem łączcie krasnale z liczbą.

Co wybrali żółty i zielony krasnal można szybko ustalić czytając tekst.
Do fioletowego wykonajcie obliczenie w kratkach.
Zostaną Wam dwa  krasnale czerwony i niebieski oraz dwie liczby. Pomyślcie.


##########################################################################
Krótka przerwa na chrupnięcie owoca.

#########################################################################


W zeszytach samodzielnie wykonacie odejmowanie - będzie to nasz sprawdzian
( możecie korzystać z półeczek) - czekam dzisiaj do 19.00 na Wasze obliczenia .

Przypomnę jak rozpisujemy:

12-3= 12-2-1=10-1=9 ( tego przykładu nie przepisujemy do zeszytu)

13-7=                     14-9=                         12-6=
15-8=                     11-9=                         16-8=
12-5=                     13-8=                         

POWODZENIA


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Zajęcia komputerowe

Jak do tej pory pisaliście wyrazy korzystając z edytora tekstu. Dzisiaj poćwiczycie pisanie i dodatkowo będziecie przenosili wyrazy do następnego wiersza za pomocą klawisza ENTER.
Z pomocą rodziców przeczytajcie tekst z lekcji .





Na swoich komputerach wykonacie ćw. 2,3. 

( dodatkowo napisane wyrazy pogrubcie i powiększcie)

Na efekty Waszej pracy czekam również dzisiaj do 19.00.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Zadanie domowe na środę ( przygotowanie do zajęć plastycznych)

Obrysujcie na kolorowych papierach ( gładkich lub we wzorki - nie mogą być wycinanki samoprzylepne) 5 kółek i wytnijcie je starannie.
 Najlepiej obrysujcie małe pokrywki od słoików. 
Dodatkowo macie mieć dużą kartkę z bloku rysunkowego, farby lub pastele.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

W środę mamy spotkanie online.





22 komentarze:

  1. Izabela Bednarska obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. Antek Buława obecny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Igor Katerwy obecny

    OdpowiedzUsuń
  4. Jan Dmowski obecny

    OdpowiedzUsuń
  5. Dariusz Szpanko obecny

    OdpowiedzUsuń