Mam nadzieję, że wszyscy odpoczęliście od nauki i z chęcią przystąpicie do kolejnych lekcji.
Dzisiaj kolejne zajęcia z ,,żabą"- zaczniemy od baśni.
Każdy z Was słyszał czytaną przez rodziców jakąś baśń lub słyszał w szkole ( Calineczka). Najbardziej popularne to te pisane przez H. Ch. Andersena jak również braci Grimm.
Edukacja polonistyczno-przyrodnicza
Jako wprowadzenie do lekcji obejrzyjcie baśń ,, Żabi król" ( lub jeśli macie w domu baśnie to niech rodzic Wam ją przeczyta) na podstawie tekstu braci Grimm.
https://www.youtube.com/watch?v=eHuqkcp9n8Mm.
Tak więc obejrzeliście baśń i mogę Wam powiedzieć czym się ona charakteryzuje :
1- jest w niej magia
2- fantastyka ( coś nierzeczywistego, nieistniejącego)
3- cudowne zdarzenia
4-zawiera mądrość
5- bohaterami są zwierzęta .
Spróbujcie ustnie do każdego określenia dopasować to co obejrzeliście w baśni.
Moja podpowiedź: 1 ( książę zamieniony w żabę), 2(np. mówiąca żaba) ,3....,4...,5...
Teraz w zeszycie napiszcie( Lekcja, data) na środku linijki baśń i pod spodem od strzałek
( magia , fantazja, cuda, mądrość, zwierzęta).
Teraz otwórzcie podręczniki na str.78,79 i posłuchajcie frag. książki ,, Dzieci z Bullerbyn" -
,, Anna i ja same nie wiemy, co robimy" ( czytają rodzice). Po wysłuchaniu odpowiedzcie ustnie na 2,3 pytanie str.79.
Teraz w ćwiczeniach na str.73 wykonajcie najpierw 4. Pod tym ćw. jest kropka - przepiszcie zgodnie z poleceniem.
Przypomnijcie sobie film o żabach i wykonajcie ćw. 7/73, a następnie 1/72.
Teraz już na pewno będziecie pamiętali skąd się biorą żaby.
#######################################################################
Chwilę przerwy- mały spacer po pokoju, łyk wody.
########################################################################
Kolej na następne ćwiczenia. Ćw. 2,3/72
Mam nadzieję, że bez trudu rozpoznaliście nazwy zwierząt i nazwaliście pozostałe czyli rośliny.
O wszystkie te wyrazy pytamy : Co to? Pokolorujcie intensywnie to pytanie na żółtej karteczce w ćwiczeniach str.72.
Edukacja matematyczna
Dzisiejszy temat jest bardzo trudny, więc musicie się skupić.
W podręczniku na str.38 macie pokazane różne rodzaje termometrów- przyjrzyjcie się im
i odpowiedzcie na pytanie Do czego służą te przyrządy?
W zad.2/38 opisana jest jego budowa, a w 3/38 jak patrzeć na wskazania termometru.
Do tej pory używaliście linijki na której ważną częścią była podziałka z miejscem zero ,od którego zaczynaliśmy mierzyć długości.
Teraz jest też zero.( termometr B- środkowy) Podziałka podobna jak na linijce tylko w pionie i kreseczki są po obu stronach zera.
Poniżej zera to ZIMNO (termometr A), powyżej CIEPŁO ( termometr C).
Termometr w środku ma słupek cieczy ( ć.2/38). Gdy temperatura rośnie ciecz podnosi się do góry, gdy robi się zimniej spada w dół.
https://www.youtube.com/watch?v=nYyDZu8k4rs
Ten króciutki film pokazał Wam jak to działa.
Możemy mierzyć np. temperaturę naszego ciała lub powietrza i wielu innych rzeczy. W naszym kraju posługujemy się pojęciem stopnie Celsjusza. Popatrzcie w podręczniku na zieloną karteczkę w górnym prawym rogu i zobaczcie jak będziemy zapisywali. Stopień - małe kółeczko, Celsjusza- wielka litera C.( Celsjusz to uczony, który wymyślił sposób mierzenia temperatury).
Teraz patrząc na powyższe wskazania termometrów przeczytajcie kolejne np.
dwa stopnie Celsjusza,.....
Teraz w zeszytach napiszcie to co jest napisane wytłuszczonym drukiem na str.39 ( podręcznik)
1 stopień ................
a pod spodem przepiszcie po przecinku wskazania 8 powyższych termometrów zaczynając od najniższej temperatury do najwyższej.
Pozostała nam praca w ćwiczeniach na str.35( cała).
######################################################################
Przerwa..............
########################################################################
Edukacja plastyczna
Wykonajcie dowolną techniką pracę do baśni ,, Żabi król" lub opowiadania ,, Anna i ja..."
Prace prześlecie w piątek, więc macie czas na zastanowienie. Może to być rysunek , wyklejanka częściowo z kółek np. żaba i dalej dorysowane lub postacie z plasteliny. Niech zadziała Wasza wyobraźnia. Miłej pracy.
W-F
Teraz poskaczcie tak jak żaby i inne zwierzęta, pomogą Wam wygibasy z naszej klasy.
Mam nadzieję, że tych wygibasów trochę było. Pamiętajcie RUCH to ZDROWIE.
*******************************************************************************
Wspomnienie świąt
W wodzie pływa


Potwierdzam obecność Lena Zbyszewska
OdpowiedzUsuńpotwierdzam obecność Aleks Grygo
OdpowiedzUsuńNadia Rygielska obecna
OdpowiedzUsuńJakub Chojnacki obecny
OdpowiedzUsuńLucas ROGOWSKI obecny
OdpowiedzUsuńPotwierdzam obecność Kasia Czech.
OdpowiedzUsuńAleks Stalica obecny
OdpowiedzUsuńJan Dmowski obecny
OdpowiedzUsuńAlicja Pater obecna
OdpowiedzUsuńPotwierdzam obecność Igor Katerwy
OdpowiedzUsuńDariusz Szpanko obecny
OdpowiedzUsuńNadia Gajewska obecna
OdpowiedzUsuńKatarzyna Duszewska - obecna
OdpowiedzUsuńEmilka Szmit obecna
OdpowiedzUsuńNatalia M. obecna
OdpowiedzUsuńAntoni Stempień obecny
OdpowiedzUsuńDzień dobry.Wojtek obecny.
OdpowiedzUsuńJulia Kozłowska obecna.
OdpowiedzUsuńAleksandra Kozieł obecna
OdpowiedzUsuńIga Iskierska obecna
OdpowiedzUsuńBlanka Bednarska obecna
OdpowiedzUsuń