Klasa 1 c

środa, 15 kwietnia 2020

Zadania na środę, 15 kwietnia

Witajcie po świętach!

Mam nadzieję, że wszyscy odpoczęliście od nauki i z chęcią przystąpicie do kolejnych lekcji.

 Dzisiaj kolejne zajęcia z ,,żabą"- zaczniemy od baśni.

 Każdy z Was słyszał czytaną przez rodziców jakąś baśń lub słyszał w szkole ( Calineczka). Najbardziej popularne to te pisane przez H. Ch. Andersena jak również braci Grimm.

Edukacja polonistyczno-przyrodnicza

Jako wprowadzenie do lekcji obejrzyjcie baśń ,, Żabi król" ( lub jeśli macie w domu baśnie to niech rodzic Wam ją przeczyta) na podstawie tekstu braci Grimm.


https://www.youtube.com/watch?v=eHuqkcp9n8Mm.

Tak więc obejrzeliście baśń i mogę Wam powiedzieć czym się ona charakteryzuje :

1- jest w niej magia 
2- fantastyka ( coś nierzeczywistego, nieistniejącego)
3- cudowne zdarzenia 
4-zawiera mądrość 
5- bohaterami są zwierzęta .


Spróbujcie ustnie do każdego określenia dopasować to co obejrzeliście w baśni.

Moja podpowiedź: 1 ( książę zamieniony w żabę), 2(np. mówiąca żaba) ,3....,4...,5...

Teraz w zeszycie napiszcie( Lekcja, data) na środku linijki baśń i pod spodem od strzałek
 ( magia fantazja, cuda, mądrość, zwierzęta).

Teraz otwórzcie podręczniki na str.78,79 i posłuchajcie frag. książki ,, Dzieci z Bullerbyn" -
 ,, Anna i ja same nie wiemy, co robimy" ( czytają rodzice). Po wysłuchaniu odpowiedzcie ustnie na 2,3 pytanie str.79.

Teraz w ćwiczeniach na str.73 wykonajcie najpierw 4. Pod tym ćw.  jest kropka - przepiszcie zgodnie z poleceniem.

Przypomnijcie sobie film o żabach i wykonajcie ćw. 7/73, a następnie 1/72. 
Teraz już na pewno będziecie pamiętali skąd się biorą żaby.

#######################################################################

Chwilę przerwy- mały spacer po pokoju, łyk wody.
########################################################################

Kolej na następne ćwiczenia. Ćw. 2,3/72
Mam nadzieję, że bez trudu rozpoznaliście nazwy zwierząt i nazwaliście pozostałe czyli rośliny.
O wszystkie te wyrazy pytamy : Co to? Pokolorujcie intensywnie to pytanie na żółtej karteczce w ćwiczeniach str.72.






Edukacja matematyczna

Dzisiejszy temat jest bardzo trudny, więc musicie się skupić.

W podręczniku na str.38 macie pokazane różne rodzaje termometrów- przyjrzyjcie się im
i odpowiedzcie na pytanie Do czego służą te przyrządy?
W zad.2/38 opisana jest jego budowa, a w 3/38 jak patrzeć na wskazania termometru. 

Do tej pory używaliście linijki na której ważną częścią była podziałka z miejscem zero ,od którego zaczynaliśmy mierzyć długości.

 Teraz jest też zero.( termometr B- środkowy) Podziałka podobna jak na linijce tylko w pionie i kreseczki są po obu stronach zera.

Poniżej zera to ZIMNO (termometr A), powyżej CIEPŁO ( termometr C).

Termometr w środku ma słupek cieczy ( ć.2/38). Gdy temperatura rośnie ciecz podnosi się do góry, gdy robi się zimniej spada w dół.


https://www.youtube.com/watch?v=nYyDZu8k4rs

Ten króciutki film pokazał Wam jak to działa.




Możemy mierzyć np. temperaturę naszego ciała lub powietrza i wielu innych rzeczy. W naszym kraju posługujemy się pojęciem stopnie Celsjusza. Popatrzcie w podręczniku na zieloną karteczkę w górnym prawym rogu i zobaczcie jak będziemy zapisywali. Stopień - małe kółeczko, Celsjusza- wielka litera C.( Celsjusz to uczony, który wymyślił sposób mierzenia temperatury).




Teraz patrząc na powyższe wskazania termometrów przeczytajcie kolejne np.
 dwa stopnie  Celsjusza,.....

Teraz w zeszytach napiszcie to co jest napisane wytłuszczonym drukiem na str.39 ( podręcznik)

1 stopień ................

a pod spodem przepiszcie po przecinku wskazania 8 powyższych termometrów zaczynając od najniższej temperatury do najwyższej.

Pozostała nam praca w ćwiczeniach na str.35( cała).

######################################################################

Przerwa..............

########################################################################

Edukacja plastyczna

Wykonajcie dowolną techniką pracę do baśni ,, Żabi król" lub opowiadania ,, Anna i ja..."

Prace prześlecie w piątek, więc macie czas na zastanowienie. Może to być rysunek , wyklejanka częściowo z kółek np. żaba i dalej dorysowane lub postacie z plasteliny. Niech zadziała Wasza wyobraźnia. Miłej pracy.


W-F

Teraz poskaczcie tak jak żaby i inne zwierzęta, pomogą Wam wygibasy z naszej klasy.




Mam nadzieję, że tych wygibasów trochę było. Pamiętajcie RUCH to ZDROWIE.


*******************************************************************************


Wspomnienie świąt












W wodzie pływa










21 komentarzy:

  1. Potwierdzam obecność Lena Zbyszewska

    OdpowiedzUsuń
  2. potwierdzam obecność Aleks Grygo

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwierdzam obecność Kasia Czech.

    OdpowiedzUsuń
  4. Potwierdzam obecność Igor Katerwy

    OdpowiedzUsuń
  5. Dariusz Szpanko obecny

    OdpowiedzUsuń